Monday, August 08, 2011

exam ! bahasa melayu

waa . dah tiba harinya aku menduduki peperiksaan ,
superb lah soalan dia . !
nasib aku duduk tepi sekali dekat dengan pintu ,
sesekali dapat lah udara segar kan , bg fresh sikit otak aku ,
okay balik semula ke tajuk asal . hihi . ..
start dengan kertas bahasa melayu pemahaman . itu kacang lah sikit kan . .
masuk kertas dua . ya allah ! macam kena strok aku tengok soalan dia . .
memang susah lah nak jawab ( bagi yang tak ulangkaji ) . !
aku punya bahagian A tu senang lah .
nasib cikgu Norhayati dah bagi formula nak jawab ringkasan camne :D
kalau tak , mampuh kawe tak boleh jawab ye dok . . ehheh
bahagian B , lagi ah ! bukan takat nak menulis taktahu .
karangan huraian pun aku taktahu nak buat . ish ish . . kronik gak aku ni :p
bahagian C plak dia suruh buat karangan melebihi 180 patah perkataan
tapi yang aku buat sampai 110 je lepastu ayat dah tunggang langgang,
macam kerbau kena langgar dek trela 12 tayar . . kihkih
Bahagian D aku prob sikit . dia bagi pengajaran dan dia suh tulis peristiwa yang mengaitkn pengajaran yang dia bagi . .
aku ingat sebab aku pilih Novel Panas Salju  tu . . senang sikit kan . .
yang menjadi masalah nye skarang , aku tak pasti samada Bahagian D ni kena buat karangan ke tak . .
dah kompius dah aku dekat dalam dewan td . nak tanya pengawas periksa td ,
takut + segan pulak . . yelah kan dah form 3 taktahu lagi bahagian D cmne nak buat . .
tapi benda dah lepas . harap-2 PMR betul nanti takde lah mcam ni . susa ! haih ,
nasib kertas BM sengan SAINS je harini . . korang nak tahu camne aku buat sains ?
post jap lepasni aku citer ye
kertas BM je baru susa kan . . taktahu MATH , SEJARAH dengan yang lain-2 camne
ape-2 pun . doakan yang terbaik untuk aku eh . babaiii



No comments:

Post a Comment